Steven De Hertogh
- Bedrijfseconomie
- Entertainment, evenementen
- Film
- Media
- Muziek
- Radio en televisie
Steven De Hertogh is docent en onderzoeker gespecialiseerd in business model innovatie en digitale transformatie in media & entertainment business en andere creatieve sectoren.
Steven heeft reeds 20 jaar ervaring in business onderzoek, coaching en onderwijs. Zijn eerste professionele stappen zette hij bij Vlerick Business School. Hij werkte daar in projecten voor o.a. Brussels Airlines, Proximus, FedEx, Volvo en Barry Callebaut.
In 2015 voegde Steven zich bij Thomas More Hogeschool. Daar is hij al van bij de oprichting van de Bachelor Media & Entertainment Business actief als business docent. Hij werkt ook als onderzoeker voor de hogeschool. Dat doet hij binnen de onderzoeksgroep Duurzaam Ondernemen en Digitale Innovatie. Hij voert business onderzoek uit naar onderwerpen als virtual production, artificial intelligence en digital assets in samenwerking met bedrijven als Hotel Hungaria, Sputnik, VRT, CNR Records, etc. Steven wordt ook regelmatig gevraagd in de media om duiding te geven als expert rond Media & Entertainment Business nieuws, zoals muziek- en videostreaming, mediabeleid en innovaties in Media & Entertainment.