Dr. Stefan
Borghgraef
Als spreker en thought leader heeft hij zijn expertise gedeeld op verschillende sales & marketingconferenties wereldwijd, waaronder als keynote speaker op conferenties in het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Frankrijk, Hongarije en Nederland. Zijn kennis en inzichten hebben hem zelfs de Best Paper award opgeleverd op het EMAC marketingcongres in Parijs.
Daarna heeft hij in verschillende directiefuncties gewerkt (CMO, COO, algemeen directeur), in telecom, food retail, transport & logistiek, media en tech. Hierbij heeft hij een brede ervaring opgedaan in marketing, e-commerce en digitale transformatie.
Stefan Borghgraef is ook gepassioneerd door het begeleiden en adviseren van KMO's in hun digitale marketing en strategie. Hij heeft ervaring in business mentoring en het ondersteunen van start-ups en groeiende bedrijven bij het ontwikkelen van hun digitale strategie.
Zijn expertisegebieden omvatten marketing & communicatie, eCommerce, digitale transformatie, strategie in turbulente tijden, digitale marketing & strategie voor KMO's, business mentoring en crisis management.
Contact
Talenkennis
Achtergrond
Ambits (business mentoring)
Studie(s) en diploma's
- PhD Marketing & Sales Management, Erasmus Universiteit Rotterdam, Nederland
- Master in Business Engineering, KU Leuven
- Bestuurdersopleiding, Stella P
Huidige functieomschrijving
Marketing executive
Ervaring
- Meer dan 20 jaar ervaring in verschillende directiefuncties binnen verschillende sectoren (Technologie, Telco, Media, Transport & Logistiek)
- Programmacoƶrdinator in-company opleidingen bij BAM (Belgische Marketing Associatie). Op-maat opleidingen voor bedrijven rond thema's zoals digitale transformatie en digitale marketing.
Relevante Publicaties
"Is more control better? Study on the effects of organizational control on salespersons' job performance, job attitudes and sales organization effectiveness", uitgegeven bij
Thesis Publishers Amsterdam
"An exploration of in-store brand-extension commitment efforts: or is brand loyalty always a good thing to have?", The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, by Willem Verbeke, Xander Van Ginkel, Stefan Borghgraef, Paul Farris
Relevante onderzoeken
Sponsor van de Vlerick teaching case "Surviving Digital Disruption: The Case of Truvo" (Vlerick Business School; 2017; Authors: Prof. Dr Carine Peeters & Caroline Baert).
Mijn media ervaring
- Spreker op verschillende conferenties (Belgiƫ, Frankrijk, Hongarije, US, UK, Nederland)
- Interviews in vakmagazines (Sales Management, Vacature, Erasmus Magazine, Vlerick teaching case)