Gert
Vanthournout
- studiemotivatie, studiesucces en zelfgestuurd leren in het hoger onderwijs
- de rol van soft skills in levenslang leren
- Learning analytics
Contact
Talenkennis
Achtergrond
Studie(s) en diploma's
Voor Gert in 2015 de overstap maakte naar de AP Hogeschool werkte hij als stafmedewerker en onderzoeker aan de UAntwerpen en de VUB. In 2011 behaalde hij zijn doctoraat in de Onderwijskunde aan de UAntwerpen. In 2000 studeerde hij af als Licentiaat in de Pedagogische Wetenschappen, optie onderwijskunde aan de KULeuven. Hij behaalde tevens het diploma van geaggregeerde in de Pedagogische Wetenschappen (lerarenopleiding).
Huidige functieomschrijving
Gert is onderzoeker bij en coördinator van het Onderzoekscentrum een Leven lang Leren en Innoveren (OLLI) aan de AP Hogeschool Antwerpen.
Ervaring
Gert Vanthournout (Phd) is onderzoeker bij en coördinator van het Onderzoekscentrum een Leven lang Leren en Ontwikkelen (OLLI).
Als onderzoeker heeft Gert meer dan twintig jaar ervaring met hoger onderwijs waarvan vijftien jaar als onderzoeker. Zijn oudste onderzoeksinteresse betreft studiemotivatie en leerstrategiegebruik van studenten in het hoger onderwijs. Ondertussen breidde zijn interesse zich uit buiten de grenzen van het hoger onderwijs en omvatten ze onder meer soft skills en het opzetten van duurzame professionalisering. Waar datavisualisaties eerst een middel waren om inhoudelijke onderzoeksresultaten te presenteren evolueerden ze recent tot een apart onderzoeksthema, met interesse in datageletterdheid, learning analytics en data-gedreven onderwijsinnovatie.
Mijn media ervaring
/