Hilde
Rabaut
Theoretisch inzichten uit internationaal onderzoek vertaal ik in praktische tools voor wiskunde voor het werkveld. Zo fungeerde ik reeds meermaals als brug tussen het macro- en microniveau.
Contact
Talenkennis
Achtergrond
Studie(s) en diploma's
Lerarenopleiding kleuteronderwijs
Lerarenopleiding lager onderwijs
Doventolk
Diploma Hoger Opvoedkundige Studiën
Master in de politieke wetenschappen
Huidige functieomschrijving
Lector Hogeschool: wiskundedidactiek kleuteronderwijs en lager onderwijs
Ervaring
Leerkracht aan dove en slechthorende/ autistiforme/ spraak- en taalgestoorde kinderen (3 tot 12 jaar)
Ontwikkelen beleid anderstalige nieuwkomers en GOK-beleid
Leerkracht basisonderwijs
Directeur basisonderwijs
Doventolk
Onderzoeker en lector wiskundedidatiek
Lector zorgbeleid voor een basisschool
Internationalisering voor leerkrachten basisonderwijs
Leerplanontwikkeling wiskunde basisonderwijs
Relevante onderzoeken
Rabaut, H. (2014). Verkennend literatuuronderzoek naar wiskunde in het kleuteronderwijs, niet
gepubliceerd.
Rabaut, H. (2016). Voorbereiding overleg onderzoek ‘wiskundige leertrajecten voor de
kleuterschool’, niet gepubliceerd.
Rabaut, H. & Recour, P. (2021). Welke prentenboeken gebruiken Vlaamse kleuterleerkrachten bij het vormgeven van wiskundige instructie, met welk doel en op welke wijze?, niet gepubliceerd.
Mijn media ervaring
Interviews voor: Klasse, BASIS, De Morgen.