Jan
Verlinden
Marking en start-ups
Jan Verlinden besloot na 22 jaar zijn baan en carrière als marketeer op te geven. Vanaf eind 2017 ging hij terug naar zijn roots: de brouwerij van zijn ouders in Vlaams-Brabant. Hij herlanceerde Ritchie, een traditionele Belgische limonade op basis van een traditioneel familierecept.
Jan Verlinden besloot na 22 jaar zijn baan en carrière als marketeer op te geven. Vanaf eind 2017 ging hij terug naar zijn roots: de brouwerij van zijn ouders in Vlaams-Brabant. Hij herlanceerde Ritchie, een traditionele Belgische limonade op basis van een traditioneel familierecept.
Talenkennis
Moedertaal
Nederlands
Spreek je nog andere talen?
Engels
Frans
Achtergrond
Huidige nationaliteit(en)
Belg
Nationaliteit(en) bij geboorte
Belg
Nationaliteit(en) moeder bij geboorte
Belg
Nationaliteit(en) vader bij geboorte
Belg
Studie(s) en diploma's
Handelsingenieur KULeuven
MBA, Vlerick School
Huidige functieomschrijving
Chief Lemonade Maker bij Ritchie
Er was eens de fifties, met zijn doo-wop rock, hoelahoep, Brigitte Bardot-in-bikini en … Ritchie: lekkere limonade van eigen bodem, lustig op de markt tot laat in de jaren ’70. Toen nam Ritchie een lange, deugddoende vakantie en nu staat ‘ie er weer, geüpdatet. Prettig bruisend als de tijd van toen en tegelijk helemaal mee met de 21e eeuw.
Ervaring
22 jaar internationale marketing & sales ervaring bij grote FMCG-bedrijven (Mars, BAT, Pepsico)
8 jaar ervaring als start-up frisdranken merk Ritchie
Relevante Publicaties
De Ritchie Story, Lannoo (2024)
Mijn media ervaring
Print / Radio / TV