Jente

De Ridder

Jente De Ridder is een ervaren expert in marketing analytics en de oprichter van Stitchd, een consultancy bureau dat zich richt op het gebruik van data binnen een marketing context. Met meer dan 10 jaar ervaring in digital analytics, heeft Jente een diepgaande kennis opgebouwd van hoe consumenten zich gedragen op digitale platformen en hoe deze inzichten kunnen worden gebruikt om de dienstverlening en marketing communicatie te verbeteren.

Stitchd is in de afgelopen jaren snel gegroeid en telt meer dan 25 medewerkers. Ze werken samen met de grootste organisaties in België en Nederland aan het verbeteren van (digitale) marketingstrategieën. De dienstverlening bestaat uit: online tracking, data visualisatie, ontwikkelen van personalisatie algoritmes of voorspellende data modellen en ondersteuning bij het transformeren naar een data-gedreven marketing organisatie.

Jente is een gewaardeerde spreker op het gebied van marketinganalyse en staat er altijd voor open om zijn kennis te delen. Bovendien, Jente is ook docent Marketing Analytics aan Thomas More hogeschool waar hij zijn kennis en ervaring deelt met de volgende generatie marketing professionals.

Contact

Trefwoorden
Marketing
Zelfstandig ondernemen
Artificiële intelligentie
Management en organisatie
Informatica en internet

Talenkennis

Moedertaal
Nederlands
Spreek je nog andere talen?
Engels
Nederlands

Achtergrond

Huidige nationaliteit(en)
Belg
Nationaliteit(en) bij geboorte
Belg

Studie(s) en diploma's

Master Communicatiewetenschappen, KU Leuven

Huidige functieomschrijving

Managing partner Stitchd

Ervaring

Met meer dan 10 jaar ervaring in digital analytics, heeft Jente een diepgaande kennis opgebouwd van hoe consumenten zich gedragen op digitale platformen en hoe deze inzichten kunnen worden gebruikt om de dienstverlening en marketing communicatie te verbeteren.

Hij is een expert in hoe online tracking werkt en op die manier targetting voor marketing- en communicatiedoeleinden mogelijk gemaakt wordt. Dit zowel door de Big Tech bedrijven als Facebook en Google. Maar even goed hoe lokale organisaties dit kunnen inzetten om hun eigen marketing te verbeteren.

Jente deelt zijn kennis graag. Dit doet hij door regelmatig een keynote te geven op internationale conferenties, deel te nemen aan webinars of podcasts, trainingen te geven binnen organisaties én als docent marketing analytics op Thomas More.

Mijn media ervaring

Debat / presentatie: reeds op verschillende (internationale) conferenties gepresenteerd. Ongeveer 2 keynote's per jaar.

TV: Als student deelgenomen aan een serie op Kanaal Z (Ik ben je hond niet) die een groep jongeren volgde bij de oprichting van hun eigen reclamebureau: 20Something. Intro nog terug te vinden op Facebook: https://www.facebook.com/JesuispastonchienIkbenjehondniet/videos/181540…

Andere info

Docent Marketing Analytics op Thomas More.
Voormalig scouts- en groepsleider in de Antwerpse groep 48-11.