Kristel

Vanderlinden

je kan mij conctacteren over vraagstukken rond maatschappelijke en culturele trends ( zoals de verschillende generaties - Gen Alph, Gen Z enz- , technologische ontwikkelingen ( zoals de industriële metaverse, metaverse, AI, ...) maar evengoed over Femininity Futures, Neo-demografische marketing, culturele ontwikkelingen innovatieve materiaalontwikkelingen, future cities, future mobility enz.
Ik ben een toekomststrateeg, culturele wetenschapper en futurist en ben met mijn bedrijf ook echt (praktisch) bezig met de vraagstukken van morgen regeneratie en duurzaamheid, diversiteit en inclusiviteit, jongerencultuur, femininity, neo-demografie, retail en zo veel meer.

Contact

Trefwoorden
Marketing
Artificiële intelligentie
Gender- en vrouwenstudies
Consumenten
Trends

Talenkennis

Moedertaal
Nederlands
Spreek je nog andere talen?
Engels
Frans

Achtergrond

Lidmaatschap
BAM: Belgian marketing Association
UBA - Unie van Belgische Adverteerders
Voka Limburg
Huidige nationaliteit(en)
Belg
Nationaliteit(en) bij geboorte
Belg

Studie(s) en diploma's

Bachelor Communicatiewetenschappen
Bachelor Marketing Management

Huidige functieomschrijving

Founder - Toekomststrateeg - bij FutureKind

Ervaring

Ik heb meer dan 20 jaar gewerkt als junior en later hoofd strategie bij verschillende reclamebureau's nationaal en internationaal (Nederland). Na een aantal consultant jaren en een eigen meubelmerk en samenwerkingen te hebben opgezet met Dutch Design Week Eindhoven ben ik mij meer en meer gaan verdiepen naar toekomstige modellen, trends en foresight strategie. Na een aantal jaren als Europese managing partner van The Future laboratory, een van 's werelds meest vermaarde foresight consultancies en trendspecialisten, heb ik dan in oktober '22 het bedrijf FutureKind opgericht. FutureKind is een strategisch marketing en innovatie lab. Wij helpen klanten met het bouwen van toekomstige klantenprofielen - hoe ziet de klant van de toekomst er uit, welke communities zijn er en ontstaan er - langetermijn startegische marketingplannen, future ideation, innovatietrajecten en merkstrategie.

Relevante onderzoeken

Deze zijn allemaal confidentieel voor klanten ... een kleine greep: neo-demografie, de nieuwe moslimconsument, Feminine Futures (Femhealth en FemTech) en zo veel meer

Mijn media ervaring

Ik geef verschillende keynotes in binnen- en buitenland, ben sporadisch hier en der als eens geïnterviewd maar geen grote tv of media-optredes tot nu toe.

Andere info

Ik ben momenteel voor Uitgeverij Pelckmans een management boek aan het schrijven over de noodzaak van langetermijnvisie en - denken (en wat er voor nodig is) .