Kristel
Vanderlinden
Ik ben een toekomststrateeg, culturele wetenschapper en futurist en ben met mijn bedrijf ook echt (praktisch) bezig met de vraagstukken van morgen regeneratie en duurzaamheid, diversiteit en inclusiviteit, jongerencultuur, femininity, neo-demografie, retail en zo veel meer.
Contact
Talenkennis
Achtergrond
UBA - Unie van Belgische Adverteerders
Voka Limburg
Studie(s) en diploma's
Bachelor Communicatiewetenschappen
Bachelor Marketing Management
Huidige functieomschrijving
Founder - Toekomststrateeg - bij FutureKind
Ervaring
Ik heb meer dan 20 jaar gewerkt als junior en later hoofd strategie bij verschillende reclamebureau's nationaal en internationaal (Nederland). Na een aantal consultant jaren en een eigen meubelmerk en samenwerkingen te hebben opgezet met Dutch Design Week Eindhoven ben ik mij meer en meer gaan verdiepen naar toekomstige modellen, trends en foresight strategie. Na een aantal jaren als Europese managing partner van The Future laboratory, een van 's werelds meest vermaarde foresight consultancies en trendspecialisten, heb ik dan in oktober '22 het bedrijf FutureKind opgericht. FutureKind is een strategisch marketing en innovatie lab. Wij helpen klanten met het bouwen van toekomstige klantenprofielen - hoe ziet de klant van de toekomst er uit, welke communities zijn er en ontstaan er - langetermijn startegische marketingplannen, future ideation, innovatietrajecten en merkstrategie.
Relevante Publicaties
https://www.futurekind.be/trendrapport-neo-demografie
https://www.futurekind.be/pimtrendrapport
https://www.pimonline.nl/visies-detail/2022/12/15/PIM-Trendrapport-2023…
Relevante onderzoeken
Deze zijn allemaal confidentieel voor klanten ... een kleine greep: neo-demografie, de nieuwe moslimconsument, Feminine Futures (Femhealth en FemTech) en zo veel meer
Mijn media ervaring
Ik geef verschillende keynotes in binnen- en buitenland, ben sporadisch hier en der als eens geïnterviewd maar geen grote tv of media-optredes tot nu toe.
Andere info
Ik ben momenteel voor Uitgeverij Pelckmans een management boek aan het schrijven over de noodzaak van langetermijnvisie en - denken (en wat er voor nodig is) .