Smadar
Celestin-Westreich
De FACE©-aanpak omvat een model, methode en interventieprogramma. De FACE©-aanpak werkt aan de afstemming tussen denken, voelen en doen om epigenetische veerkracht te versterken tegenover acute of chronische bronnen van stress en uitputting op persoonlijk, professioneel, opvoedkundig of familiaal domein.
FACE©-vorming van professionals in het domein van de klinische psychologie met jeugdigen en hun gezin, psycho-educatie, diagnostiek, observeren en interventie.
Contact
Talenkennis
Achtergrond
Bestuurslid Interuniversitaire Permanente Vorming Klinische psychodiagnostiek kinderen
Lid American Psychological Association
Lid Belgische Federatie Psychologen
Lid Vlaamse Vereniging Klinisch Psychologen
Erkend Psycholoog
Studie(s) en diploma's
- Vrije Universiteit Brussel, Doctor in de Psychologie (1996)
- Vrije Universiteit Brussel, Licentiaat Psychologie (1991)
Huidige functieomschrijving
- Prof. dr., Faculteit Psychologie en Educatiewetenschappen
- FACE-programma
Relevante Publicaties
Celestin-Westreich S., Celestin L.P., (2021). Diagnostiek van kind, opvoeding en gezin (met de FACE©-methode), 1ste editie met MyLab. Amsterdam: Pearson Education.
Celestin L.P., Celestin-Westreich S. (2019). Une vie de chien? De la face neuroscientifique à la face légale de la qualité de vie des animaux. In: Dossche, F. (réd.), Le droit des animaux, pp. 133-157. Bruxelles: Larcier.
Celestin L.P., Celestin-Westreich S. (2018). Les faces cachées du burn-out. Burn-in, bore-out, burn-out, faire face à la souffrance au travail. Paris : Dunod (InterEditions).
Celestin-Westreich S., Celestin L.P. (2017). Observeren en rapporteren (met de FACE©-methode), 3de editie met digitale training. Amsterdam: Pearson Education.
Celestin-Westreich S., Celestin L.P. (2014). Enfant hyperactif, inattentif? Faire FACE au TDAH en famille et à l'école. Paris / Louvain-La-Neuve: De Boeck.
Celestin-Westreich, S., Celestin, L.P. (2013). ADHD Children’s Emotion Regulation in FACE© – Perspective (Facilitating Adjustment of Cognition and Emotion): Theory, Research and Practice. In: Attention Deficit Hyperactivity Disorder in Children and Adolescents, Banerjee S., IntechOpen, DOI: 10.5772/54422.
Mijn media ervaring
Diverse interviews voor radio, televisie, tijdschriften en kranten. Zie ook www.centreface.org