
Vanessa Theunissen
- Bedrijfseconomie
- Marketing
- Management en organisatie
- Media
- Consumenten
Als Global Insights Director van een mondiaal marktonderzoeksbureau (GfK) moedig ik klanten aan om gebruik te maken van marktonderzoek om beter zakelijke beslissingen te nemen. Ik merk hoe bedrijven traditioneel nog op hun "instinct vertrouwen" om hun business verder uit te bouwen, maar in de nieuwe digitale economie zal die houding helaas niet langer werken als je concurrerend wilt zijn. Nu help ik internationale klanten te verrijken door de juiste KPI's vast te stellen.
✔ Hoe staat je bedrijf er voor?
✔ Welke concrete doelstellingen stel je voorop? Op lange en korte termijn?
✔ Wat is de customer journey van je klant?
✔ Hoe kan je je differentiëren ten opzichte van concurrenten? Prijs, promotie, distributie, innovatie?
Door mijn diepgaande expertise in strategisch advies en globale inzichten weet ik als geen ander dat elk bedrijf de dag van vandaag nood heeft aan goede databronnen en onderzoek om slimme, strategische keuzes te maken. Ik ben altijd aangetrokken geweest om klanten in staat te stellen slimme zakelijke beslissingen te nemen en tegelijkertijd het vertrouwen van klanten te winnen.
Mijn motto:
"we know that data has become the new oil, and any business not harnessing the power of its own data in its decision-making processes will simply not survive."
Om ook young potentials warm te maken voor bedrijfsadvies, marktonderzoek en strategische marketing geef ik regelmatig gastcolleges aan verschillende universiteiten en hogescholen in België:
-Hogeschool PXL (Hasselt)
-UCLL (Leuven)
-KUL (Leuven)
Verder spreek ik ook op verschillende summits in binnen-en buitenland om mijn expertise te delen met andere professionals.